5 potravin, které vás nejvíce nabudí

Brazilské ořechy

 

Jíst jen tři z těchto výživných ořechů stačí na to, abyste dostali doporučené denní množství selenu – klíčového minerálu potřebného pro boj s depresí, podrážděností a úzkostí. Uchovávejte je po ruce na snídani v poledne nebo odpoledne, nebo je nakrájejte a posypte je na vrchol vaší snídaně, salátu nebo smažte!
solené mandle

Vločky

 

Neplatí, že se vločky jedí pouze na snídani – oves je skvělý nálada booster. Tyto komplexní sacharidy se v těle uvolňují postupně, takže máte o energii postaráno opravdu na dlouhou dobu. Namísto od sladkostí, které vás nakopnou spíše jen krátko-době a poté vás únava stejně dožene.
pomerančová šťáva

Přidejte půl šálku nevařených vloček na 1 šálek mandlového mléka. Ohřívejte na sporáku po dobu 5 minut, nebo je zakryjte v mikrovlnné troubě po dobu 2 minut, abyste šetřili čas. Přidejte jakékoliv konečné úpravy, jako jsou ovoce, ořechy, med, nebo všechny tři!

Losos

 

Losos je plný Omega-3 mastných kyselin, které pomáhají zlepšit deprese a nízkou náladu. Snažte se získat alespoň jednu porci vážící asi 140 g týdně. Chutná skvěle marinovaný v sójové omáčce a podávávaný s grilovanou, nebo smaženou zeleninou. Nebo proč nezkusit uzený losos a vejce, jako velmi zdravou snídani!

Tmavá čokoláda

 

Samozřejmě, že jakákoliv čokoláda nás dělá šťastnými. Podle odborníků, jíst dva malé čtverečky čokolády obsahující alespoň 70% kakaa způsobuje, že se mozku uvolní endorfiny a zvýší hladinu serotoninu – což zpomaluje produkci stresových hormonů a snižuje úroveň úzkosti.

Čočka

 

Čočka pomáhá mozku produkovat více chemického serotoninu, který je klíčovým prvkem šťastné mysli. Pokud máte nedostatek serotoninu, jste mnohem citlivější na úzkost, deprese a problémy s trávením. Jsou také skvělé pro zvýšení hladiny železa – další bonus!

Pokuste se vyměnit za obvyklou rýži, brambory nebo těstovinový prášek za půl šálku (na osobu) čočky. Jakýkoliv druh je lahodný, ale náš oblíbený je Puy – nejdříve je nemusíte namočit. Mají také skvělou ořechovou chuť.

 

Cestovn
</div>

<p><!--[if gte mso 9]><xml>
 <o:OfficeDocumentSettings>
  <o:AllowPNG/>
 </o:OfficeDocumentSettings>
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
 <w:WordDocument>
  <w:View>Normal</w:View>
  <w:Zoom>0</w:Zoom>
  <w:TrackMoves/>
  <w:TrackFormatting/>
  <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone>
  <w:PunctuationKerning/>
  <w:ValidateAgainstSchemas/>
  <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid>
  <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent>
  <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText>
  <w:DoNotPromoteQF/>
  <w:LidThemeOther>CS</w:LidThemeOther>
  <w:LidThemeAsian>X-NONE</w:LidThemeAsian>
  <w:LidThemeComplexScript>X-NONE</w:LidThemeComplexScript>
  <w:Compatibility>
   <w:BreakWrappedTables/>
   <w:SnapToGridInCell/>
   <w:WrapTextWithPunct/>
   <w:UseAsianBreakRules/>
   <w:DontGrowAutofit/>
   <w:SplitPgBreakAndParaMark/>
   <w:EnableOpenTypeKerning/>
   <w:DontFlipMirrorIndents/>
   <w:OverrideTableStyleHps/>
  </w:Compatibility>
  <m:mathPr>
   <m:mathFont m:val=

5 potravin, které vás nejvíce nabudí
3.9 (78.46%)26
Bonatex